3/27/2006

3/25/2006

اسناد مربوط به نقض حقوق همجنسگرایان






جمع آوری اسناد مربوط به نقض حقوق همجنسگرایان در ایران

به: همجنسگرايان، دوجنسگرايان و ترنسجندرهاي ايراني
از: دبيرخانه کمسيون حقوق بشر سازمان همجنسگرايان ايراني
با درود فراوان
بدينوسيله به اطلاع مي رساند که کمسيون حقوق بشر سازمان همجنسگرايان ايراني در نظر دارد که در اسفند ماه سال جاري گزارشي از موارد مختلف نقض حقوق همجنسگرايان، دوجنسگرايان و ترنسجندرهاي ايراني را منتشر نمايد. زيراکه متاسفانه در گزارش هاي بي شمار نقض موارد حقوقي اشاره اي به اين قشر جامعه ايراني نمي شود و گويا بيان اين موارد خطري در راه اهداف سياسي و اجتماعي منتشرکنندگان آن است که به راحتي از آن چشم پوشي مي کنند. اما جامعه همجنسگراي ايراني ديگر تن به اين فراموشي ها و حذف شدن ها نخواهد سپرد و خود وارد عرصه هاي دفاع از حقوق از دست رفته مي گردد و جامعه جهاني را مجبور به توجه مي نمايد.
کمسيون تصميم دارد در نشست هاي اول سال جديد ميلادي اين مسايل را مطرح و مورد بررسي قرار دهد و در اسفند ماه گزارشي از حوادث و رخ دادهاي ناقص اعلاميه جهاني حقوق بشر در ارتباط با جامعه LBGT ايراني تهيه و منتشر نمايد. اين گزارش به دو زبان فارسي و انگليسي خواهد بود و به کليه سازمان ها و مراجع حقوقي ارسال خواهد شد.
اين گزارش به ذکر موارد ستم، شکنجه، اعدام، سنگسار، شلاق، تجاوز، دستگيري، زندان، بازداشت و ديگر موارد جزايي و همچنين موارد اجتماعي از قبيل خودکشي، طرد خانوادگي، شغلي، قتل و اين قبيل مسايل خواهد پرداخت. لذا خواهشمند است چنان چه هر موردي براي شما و يا يکي از دوستان شما اتفاق افتاده باشد آن را به ما گزارش دهيد. شايان ذکر است که اطلاعات دريافتي و گزارشگران آن به صورت محرمانه نزد سازمان باقي خواهند ماند و به هيچ عنوان هويت آن ها فاش نخواهد شد و تنها از نام مستعار پيشنهادي آنان در گزارش استفاده خواهد شد.

شاد باشيد و سربلند
آرشام پارسي
دبير حقوقي سازمان

برای دریافت فرم نقض حقوق بشر babak@pglo.org

3/09/2006

ایران گی IRAN GAY


به ایران گی خوش آمدید

IRAN GAY







ما خواهان آزادی وصلح هستیم تا ایران به کاروان جهان پیشرو بپیوندد

پاینده ایران





ایران - Iran
اخبار - Info
دوستان - Amis
پزشکی - Medical
خاطرات - Souvenir
عکس - Photo
تریبون - Tribune
چرا اینجا ؟



Ecrivez-nous :
babakamiri@wanadoo.fr

3/04/2006

زنده باد آزادی و برابری



سلام
دوستان خوبم از مدتها پیش میخواستم در باره آزادی و برابری بنویسم . همانطور که می دانیم زیر این آسمان آبی در هر عصری، زمانی برای خنده وزمانی دیگر برای گریه ، زمانی برای تولد وزمانی برای مرگ ، زمانی برای بهم رسیدن و زمانی برای جدایی ، باری هر چیزی را زمانی است. از همه مهمتر، آزادی وبرابری، نه زمان دارد ونه مکانی؛ زیرا تنها چیزی است که نه شروع می شود نه تمام و زمان ومکان آن ازازل تا به ابد جاودانی است .

زمانی سیاه پوستان را به جرم سیاه بودنشان می کشتند ویابه غلامی وکنیزی می بردند و سرخپوستان را وحشی خطاب می کردند و زمانی بود که دختران رازنده به گور می کردند و آنان را امروز نیز کمتر از مردان می پندارند. یهودیان را خوار وذلیل کرده ازبرده داری وتجاوز جنسی وبلاخره به کورههای آدمسوزی می انداختند . از این مثالها بیشمار است در هر عصری؛ مطلب مهم این است که بعضی از دولتمردان در زمان حال هم این کارها را ادامه میدهند. نگاه کنیم به بعضی از اقلیتهای فکری وجنسی که چگونه مورد حمله وآزار و شکنجه قرار می گیرند. جوان 14ساله بخاطر خوردن غذا در ماه رمضان به 85 ضربه شلاق محکوم می شود و بعد در اثر خونریزی جان می بازد
2 همجنسگرای را که سن آنان زیر 18 سال بوده به دار میآویزند ودختر 16 ساله را اعدام می کنند . و دیگری را به جرم تغیر مذهب به زندان میاندازند یا چشم در می آورند و دست می برند . در چننین حکومتی انسان جایش کجاست وآزادی و برابری چگونه است؟

باید بیدار شد و از آزادی و برابری دفاع کرد. من آزادم وبا خواهرم برابر، من زنده ام واز زنده بودنم شادان،
زیرا هستم . زنده باد آزادی و برابری و زمان آن خواهد رسید که از پشت میله های زندان ناخواسته رها شویم وسرود آزادی را دوباره بسراییم .
بابک امیری 6/3/2006